lördag 5 december 2009

Väntans tider

Nej, ingen bulle i ugnen. Jag väntar på att vhs ska behaga meddela mig om min framtid, om jag kommit in på Barnmorskeprogrammet eller ej. Jag kommer troligen inte in på KI, men kanske! Uppsala känns som troligare, men kanske inte!
Julen väntar jag på också! Var på skansens julmarknad idag. Ja, jag gillar egentligen inte att samlas med alldeles för många, dessutom främmande, människor och köa i en halvtimme för att få köpa en våffla för 50 kronor. Men L har ju eld i baken som alltid och vi hade inga roligare planer idag, så vi tog färjan till Djurgården. Det blev en jättemysig dag. J red på minihäst och F sov i vagnen efter våfflan, sen åkte vi hem. Hemma bakade vi lussebullar. F åt deg och höll på att kvävas, J ville bara göra helt runda, släta jättebullar. Apapapp, sa jag och visade hur man SKA göra en lussebulle. De blev fina och goda. Trixet är ju att ta mer fett, socker och ägg än vad som står i receptet.
I morgon kommer min bff och hennes två små troll och leker med oss! De ska få lussebullar och saftglögg. H (bff) brukar alltid börja prata om att skaffa katt när hon längtar efter något varmt och mjukt att klappa på. Nej! För sjutton! brukar jag säga. Men nu råkade jag befinna mig i London när katt-fnattet infann sig, och vad händer?! Jag fanns inte här att hindra henne och vara negativ, så hon har gått och köpt sig en katt... Jaja, den är säkert gullig. Och ja, jag kan väl inte annat än att acceptera detta vansinne och hoppas att katten är tacksam över att komma till ett mysigt, rent och kärleksfullt hem. Och att jag kan komma dit utan att vara helt drogad av Tavegyl...
Å, nu är middan klar, måste gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar